SPRZEDAŻ MIESZKANIA

Wymagane dokumenty:

• numer księgi wieczystej,

• w przypadku spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu: zaświadczenie zespółdzielni mieszkaniowej i informacja czy ma zostać założona księga wieczysta,

• podstawa nabycia np.: wypis aktu notarialnego, prawomocne postanowienie sądu
    stwierdzeniu nabycia spadku, wypis aktu poświadczenia dziedziczenia, przydział
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego,

• w przypadku, gdy nabycie pochodzi ze spadku, darowizny, nieodpłatnego zniesienia
    współwłasności, z zasiedzenia – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, że podatek od
    spadków i darowizn nie był należny, został zapłacony albo zobowiązanie wygasło,

• dane osobowe stron (imiona, nazwisko, imiona rodziców, nr dowodu osobistego lub
    paszportu i ich data ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, ustrój
    majątkowy małżeński, a w przypadku osób prawnych (lub innych podmiotów) – pełna
    firma/nazwa z danymi przedstawicieli, numery rejestru, REGON, NIP, adres),

• ustalona cena, termin i sposób jej zapłaty, informacja o wpłaconym zadatku/zaliczce,

• termin wydania,

• w przypadku, gdy lokal jest obciążony hipoteką – PROMESA BANKU, ze wskazaniem
    rachunku technicznego do spłaty – z której wynikać ma, po wpłacie jakiej kwoty, tytułem
    spłaty całości wierzytelności banku, bank wyda zgodę na wykreślenie hipoteki

• nr rachunku bankowego sprzedających,

• zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany,

• zaświadczenie, że nie ma zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych,

• umowa kredytowa wraz załącznikami oraz dokumenty z banku do ustanowienia hipoteki,
    jeżeli zapłata całości lub część ceny sprzedaży następuje z kredytu bankowego,

• świadectwo charakterystyki energetycznej dla lokalu.